Opis audytu RODO
Celem audytu jest zbadanie zgodności działania Państwa firmy lub instytucji z aktualnie obowiązującymi przepisami w zakresie ochrony danych osobowych, przede wszystkim: Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.
Na zakończenie usługi, sporządzimy dla Państwa poufny raport, którego wnioski pozwolą Państwu na zidentyfikowanie uchybień w dotychczas funkcjonującym systemie ochrony danych osobowych. Raport będzie zawierał również nasze rekomendacje w zakresie rozwiązań mających zapewnić bezpieczeństwo danych.
Zakres audytu RODO
Szczegółowy zakres usługi znajduje się TUTAJ.
Cena audytu RODO
Cena usługi jest ustalana indywidualnie z Klientem i jest uzależniona od wielu czynników przykładowo takich jak: liczba i rodzaj posiadanych procesów przetwarzania, liczba pracowników przetwarzających dane osobowe, wykorzystywanych systemów informatycznych, podmiotów współpracujących, aktualnie posiadanej dokumentacji, szczególnych przepisów, pod które podlega danych podmiot i mogących rzutować na obszar ochrony danych osobowych.
Opis usługi opracowania dokumentacji ochrony danych osobowych
W ramach tej usługi wdrożymy w Państwa firmie zmiany dostosowujące procedury działania Zleceniodawcy do wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, „RODO”) z uwzględnieniem charakteru, rodzaju i specyfiki działalności Zleceniodawcy.
Zakres usługi
Opracujemy i wdrożymy:
- Politykę bezpieczeństwa danych osobowych;
- Ewidencję osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych;
- Upoważnienia do przetwarzania danych osobowych dla każdego pracownika;
- Umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
- Rejestr czynności przetwarzania Administratora;
- Rejestr kategorii czynności przetwarzania Procesora;
- Procedurę oceny skutków dla ochrony danych (DPIA);
- Zasady retencji danych dla poszczególnych procesów przetwarzania;
- Zasady „privacy by design” i „privacy by default”;
- Procedurę ustalenia obowiązku bądź braku obowiązku powołania IOD;
- Wzory dokumentu wyznaczenia IOD;
- Procedurę cyklicznych audytów procesów przetwarzania danych oraz aktualizacji dokumentacji i procedur ochrony danych osobowych;
- Procedurę kontroli procesorów i podprocesorów;
- Procedurę informowania o naruszeniu ochrony danych w wewnętrznych strukturach firmy;
- Procedurę zgłaszania naruszeń ochrony danych osobowych do organu nadzorczego;
- Procedury zapewniające realizację praw osób, których dane dotyczą;
- Dokumenty pracownicze (kwestionariusze osobowe, oświadczenia o zachowaniu danych osobowych w poufności);
- Inne dokumenty i formularze związane z przetwarzaniem danych osobowych (m.in. klauzule informacyjne, klauzule zgód na przetwarzanie danych osobowych, regulaminy);
- Materiały informacyjne dla pracowników na temat obowiązków wynikających z RODO.
Główne zalety naszej dokumentacji
– indywidualne podejście do Klienta. Wsłuchujemy się w jego potrzeby, diagnozujemy najsłabsze obszary działania firmy w zakresie ochrony danych osobowych i na tej podstawie szukamy najlepszych rozwiązań odpowiadających potrzebom i problemom Klienta. – profesjonalizm. Nasze działania oparte są na wieloletnim doświadczeniu. Ochrona danych osobowych to nasza pasja, dlatego usługa, którą świadczymy jest zawsze najwyższej jakości.
Sprawowanie funkcji IOD / wsparcie Administratora Danych
“Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż inni, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my” – Henry Ford
Na czym polega outsourcing IOD / usługa wsparcia Administratora Danych? Przekazują Państwo zespołowi ekspertów Kancelarii Lex Artist wszystkie obowiązki, wynikające z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, „RODO”), m.in. szkolenie pracowników, przygotowywanie umów powierzenia, wsparcie lub przeprowadzenie DPIA, opracowanie i aktualizacja Polityki ochrony danych osobowych.
To jakie obowiązki weźmiemy na siebie zależy od Państwa potrzeb i Naszych wzajemnych uzgodnień. Dzięki temu, otrzymują Państwo opiekę prawną najwyższej jakości, a dodatkowo zaoszczędzają Państwo bardzo dużo czasu, który mogą Państwo następnie wykorzystać z większym pożytkiem na swoją podstawową działalność.
Szczegółowy zakres usługi
Więcej informacji znajdziesz pod poniższymi linkami: